Sunday, April 13, 2014

[ARTIS] Biodata dan Koleksi Gambar Emma Maembong yang Cun

Biodata Emma Maembong

Nama Sebenar: Fatimah Rohani binti Ismail
Nama Glamor: Emma Ma'embong
Umur: 19 (2012)
Tarikh Lahir: 27 Mac 1992
Twitter: emma_maembong
Facebook: Emma Ma'embong

Gadis berwajah Pan-Asian ini - kacukan Melayu dan Scottish; bagaimanapun, ibu bapanya sudah berpisah. Mempunyai 10 orang adik-beradik, salah seorang daripada adik perempuan Emma, Cha Cha juga pendatang baru dalam bidang lakonan.

Terbarunya, Cha Cha tampil di slot Lestary TV3, 'Mimpi Cindarella'. Abang Emma pula, Bakri, pemain dram kumpulan Gerhana Ska Cinta dan pernah berkhidmat untuk Flop Poppy, Meet Uncle Hussain dan Azlan & The Typewriter.

Selain berlakon, dia juga seorang model dan pelukis seperti ayahnya. Bersama ayah dan dua orang adik-beradiknya, mereka pernah mengadakan 'Pameran Seni Lukis Ismail Embong dan Anak-anak: Raja-raja, Kerajaan, Rakyat'.




Kalau korang menonton drama Kau Yang Terindah yang menampilkan Nazim Othman dan Neelofa sebagai pelakon utama, pasti perasan akan watak yang dilakonkan oleh Emma Ma’embong. Sebetulnya dia juga menarik perhatian kerana wajahnya yang cantik dan pan-asian seperti wajah Siti Saleha. Emma kini berusia 20 tahun dan dia juga merupakan seorang pelukis dan model














































































.

LIHAT GAMBAR MAK EMMA MAEMBONG DI SINI.
5 Gambar Wajah Ibu Emma Maembong Sama Jelita Ketika Zaman Mudanya