Tuesday, June 17, 2014

Gambar Harimau Yang Comel Di Bunuh Dengan Kejam Untuk Darah Dan Perubatan


 
Seorang ahli perniagaan Cina telah mengaku bersalah atas kesalahan membunuh harimau untuk di makan sekurang-kurangnya tiga ekor pada tahun lepas.

Pendakwaraya berkata, ahli perniagaan itu telah membunuh harimau dan mendapatkan bahagian-bahagian harimau tersebut dan menyeludupkan haiwan tersebut dari luar negara.

Lelaki tersebut yang hanya dikenali sebagai Encik Xu dari Guangxi, China dikatakan mempunyai 'citarasa' tinggi terhadap zakar harimau dan darah.

Pemaju hartanah dan beberapa rakan-rakannya membeli harimau yang diseludup dari luar China - dan kemudian telah mereka disembelih.

Mereka ditangkap ketika polis menyerbu sebuah 'perayaan harimau yang diadakan oleh mereka yang kaya untuk menunjukkan kekayaan mereka.

Di China, harimau dianggap simbol keberanian dan kekuatan dan tabib tradisional mengatakan tulang harimau, bola mata, dan bahagian-bahagian lain baik untuk merawat pelbagai penyakit dari sakit sendi dan penglihatan yang lemah.

Perayaan-perayaan ini dikatakan popular di kalangan pegawai-pegawai kerajaan yang korup dan ahli perniagaan elit yang yakin dengan memakan harimau dapat meningkatkan prestasi dalam pelbagai aktiviti harian hinggalah ke bilik tidur.